marți, 7 decembrie 2010

TORT KREM A LA KREM CU MASCARPONE



l-am vazut la Laly,vazusem si pe bucataras.ro si prajitura si imi era in gand sa fac prajitura,dar cum ieri a fost ziua sotului meu si eram in criza de timp,m-am gandit ca era cel mai rapid tort de facut 

Ingrediente

BLAT:
  • 6 oua,
  • 6 linguri de zahar,
  • 1plic crema ole de la dr oetker
CREMA 1:
  • 200 ml lapte,
  • 250 ml frisca lichida,
  • 200 gr crema mascarpone,
  • 1plic crema ole de vanilie
CREMA 2:
  • 200 ml lapte,
  • 250 gr frisca lichida,
  • 200 gr mascarpone,
  • 1plic crema ole de ciocolata
GLAZURA:
  • 200 gr ciocolata menaj,
  • 100 ml frisca lichida,
  • 50 gr unt,
  • 25 gr coniac
  • Portii: 12
  •   Timp de preparare: sub 120min

Mod de preparare

Separam ouale.Batem galbenusurile cu un praf de sare,adaugam zaharul treptat,apoi praful de crema.
Tapetam o forma de tort de 26cm cu hartie de copt in care turnam compozitia de blat si dam la cuptor pana este copt blatul(incercam cu scobitoarea,daca iese curata din blat,acesta este gata).Scoatem si lasam sa se raceasca bine.
Pregatim crema1:mixam frisca cu laptele si praful de crema de vanilie,iar cand s-a intarit adaugam crema mascarpone.Scoatem blatul din forma si ii dam jos hartia de copt.Ungem blatul cu prima crema si dam la rece 30minute.
Pregatim a doua crema:mixam laptele cu frisca si cre crema ole de ciocolata,apoi adaugam crema mascarpone si mai mixam putin.
Adaugam crema de ciocolata peste cea de vanilie.
Intr-o craticioara punem frisca lichida si lasam sa se incalzeasca,adaugam ciocolata,apoi untul si coniacul si lasam sa se ingroase putin .Luam de pe foc si lasam sa se raceasca putin apoi turnam cu grija pe tort.
Ornam cu frisca sau dupa gust,cu ce dorim si lasam la rece cateva ore.

Reteta in imagini

Reteta in imagini

5 comentarii:

  1. Buna ideea cu mascarpone. Negresit voi incerca si eu.

    RăspundețiȘtergere
  2. Interesant tort... si arata si bine.... buna de notat reteta...

    RăspundețiȘtergere
  3. Miha,reteta vine de la tine,asa ca ti-o dau inapoi cu mascarpone :))) e delicios...

    RăspundețiȘtergere
  4. Felis este un tort nemaipomenit,se face si foarte usor si are un gust.....a avut succes la musafiri

    RăspundețiȘtergere
  5. Mi-am notat si eu reteta, cred ca are un gust divin tortuletul tau:)
    La multi ani sotului! :)

    RăspundețiȘtergere