luni, 2 mai 2011

FOI DE NAPOLITANE CU CIOCOLATA



delicios....reteta este a Liei,careia ii multumesc pt idee....am facut putine modificari 

Ingrediente

  • 1pachet foi de napolitane,
  • 400gr biscuiti simpli,
  • 250gr unt lasat la temperatura camerei cu 1 ora inainte,
  • 100gr lichior de ciocolata cu visine,
  • 100gr cacao
  • 1esenta de rom,
  • 200ml lapte,
  • 200gr nuci macinate,
  • 300gr zahar,
  • PENTRU GLAZURA:
  • 200gr ciocolata de menaj,
  • 50gr unt,
  • 1lingura lichior,
  • 100ml frisca lichida

 Mod de preparare

Biscuiti ii rupem bucati mai mici si ii macinam in robotul de bucatarie,apoi ii amestecam cu nuca macinata.Zaharul,cacaoa si laptele le amestecam bine si le punem la foc mic pana se topeste zaharul.Luam de pe foc si adaugam lichiorul,esenta de rom si untul.Compozitia o turnam peste amestecul de nuca cu biscuiti si omogenizam bine totul. Ungem fiecare foaie de napolitana cu crema si le punem una peste alta pana terminam foile si crema.Presam bine cu mainile. Pregatim siropul:Incalzim frisca lichida,punem bucatile de ciocolata in ea,untul si lichiorul si lasam pe foc pana se face un sirop mai gros.Lasam sa se raceasca putin,apoi turnam peste ultima foaie de napolitana.Dam la rece de pe o zi pe alta.

Reteta in imagini

 

2 comentarii:

  1. Waw! ce bine arata...habar nu am avut ce praji e...si dupa ce am citit...hopa ! e vorba de mine oare? Foarte buna varianta cu ciocolata ! am s-o incerc si eu.
    Pupici.

    RăspundețiȘtergere
  2. Lia,bineinteles ca este reteta ta,mi-ai facut o pofta de cand am vazut-o la tine...asa ca de Paste am facut-o,si a placut tuturor

    RăspundețiȘtergere