sâmbătă, 2 iulie 2011

DOVLECEI LA CUPTOR


aveam doi dovlecei de la mama mea si ma intrebam ce as putea gati din ei...eram in dilema,asa ca am inceput sa caut pe bucataras.ro retete cu dovlecei....asa am gasit reteta Nadinei...si cum Nadina mea draga are niste retete nemaipomenite,nu am ezitat sa trec la treaba...eu am mai adaugat pe ici pe colo cate ceva in plus....(am vazut ca a facut si Dia) 

Ingrediente

  • 2 dovlecei
  • 100 gr telemea de vaca
  • 100 gr cascaval
  • 4 linguri parmezan
  • 2 linguri smantana
  • 20 gr unt topit
  • 3 linguri faina
  • 1praf de copt
  • 100 ml lapte
  • 1/2 lingurita curry
  • sare
  • piper
  • 1/2 lingurita praf de usturoi
  • 2 rosii
  • 3oua
  • Portii: 6Portii: 6
  • Timp de preparare Timp de preparare: sub 90 minute

Mod de preparare

Spalam bine dovleceii,ii curatam de coaja,dar nu in intregime ci lasam bucati cu coaja,apoi ii taiem felii subtiri,ii saram si ii lasam la scurs intr-o sita,30minute.
Separam galbenusurile de albusuri.Mixam albusurile spuma cu sare si piper,dupa gust,adaugam galbenusurile,laptele,untul topit,praful de curry,de usturoi,faina,praful de copt,2linguri de smantana,2linguri de parmezan si omogenizam bine.Trecem dovleceii pe rand pe ambele parti prin aceasta compozitie,apoi ii punem intr-un vas termorezistent uns cu unt(compozitia ramasa o turnam peste dovlecei).
Radem telemeaua si cascavalul.Taiem rosiile felii subtiri si le punem peste dovleceii,apoi presaram telemeaua,cascavalul si parmezanul ramas si dam la cuptor la foc mic 60-70minute,in functie de cuptor,pana se rumeneste frumos deasupra compozitia.
Lasam sa se raceasca,apoi taiem.Se serveste rece sau cald.

Reteta in imagini

4 comentarii:

  1. Elutza mea ,unde ai disparut?pusiciiiiiiiiiii

    RăspundețiȘtergere
  2. Nadina,sunt tare ocupata in ultimul timp,nu prea mai am timp de net...te pup,cu drag

    RăspundețiȘtergere
  3. Trebuie sa fac si eu neaparat.
    Pup si o seara minunata!

    RăspundețiȘtergere
  4. Maria,merita incercat,este tare buna mancarea,te pup

    RăspundețiȘtergere