luni, 1 august 2011

GEM DE CAISE

caise din gradina mea....am facut compot,dar si doua feluri de gem...intr-unul am trecut caisele prin robot,iar in reteta aceasta am tocat marunt caisele...delicios...am avut 10kg de caise din care am facut gem,in mai multe randuri...le-am facut in ceaun... 

Ingrediente

  • 2 kg caise fara samburi
  • 1,10kg zahar
  • 2 plicuri gelfix 2:1 de la dr Oetker


Mod de preparare

Taiem marunt caisele si le punem in ceaun cu 4linguri de zahar si 2plicuri de gelfix,omogenizand bine.Lasam sa inceapa sa fiarba,amestecand din cand in cand.Cand a inceput sa fiarba,adaugam restul de zahar,amestecam bine si lasam sa inceapa iar sa fiarba,din punctul de fierbere mai lasam 10-12minute,amestecand mereu si luind spuma formata deasupra gemului.Oprim focul si punem gemul in borcane curate.Rasturnam borcanele pe capac si le lasm 10minute,apoi le intoarcem si le punem intr-un loc cald,acoperite cu o patura,pana a doua zi.

Reteta in imagini

7 comentarii:

  1. Ce borcanele frumoase.Sa-mi trimiti si mie unul te rog..........hihihi.

    RăspundețiȘtergere
  2. Maria,mai devreme am desfacut un borcan...cat este de bun....as tot manca....iti trimit si tie unul cu pescarusul Nadinei :)))

    RăspundețiȘtergere
  3. Vai ce mult imi place gemul de caise, e preferatul meu , pupici multi ! Silvia

    RăspundețiȘtergere
  4. Trimit pescarusu,dai un borcan?..............hihihi,pup

    RăspundețiȘtergere
  5. Nadina,trimite doi pescarusi :))) sa pot sa iti da`u mai multe borcane,ca` am cred ca mai bine de 70 de borcane,nu stiu ce o sa fac cu atatea....e la alegere,de cirese,visine,capsuni sau caise

    RăspundețiȘtergere
  6. Trecusem sa vad daca ai mai facut ceva bun :))))

    RăspundețiȘtergere