duminică, 9 iunie 2013

PRAJITURA CU VISINE

simplu si bun,alaturi de o cafea sau o cana de lapte...imaginile finale nu sunt prea luminoase pentru ca a fost foarte innourat afara cand am facut pozele 

Ingrediente

  • 500ge visine fara samburi
  • 9 oua
  • 9linguri faina
  • 12linguri zahar
  • 3linguri ulei
  • 1plic zahar vanilat
  • 1lingurita esenta de trandafiri(sau vanilie,rom)
  • 1plic praf de copt
  • 1lingura cacao
  • 1praf de sare
  • 1lingura gris
  • zahar pudra pentru ornat

Mod de preparare reteta Prajitura cu visine

Visinele fara samburi le lasam la scurs intr-o sita cu vreo ora inainte.
Separam albusurile de galbenusuri.Mixam galbenusurile cu zaharul,zaharul vanilat,esenta si uleiul pana se albesc si se topeste zaharul,apoi incorporam treptat faina amestecata cu praful de copt si cernuta,amestecand usor cu o lingura de lemn.
Separat,mixam albusurile cu un praf de sare pana se intaresc,apoi le incorporam treptat in compozitia de galbenusuri.
Tapetam o forma de copt(eu am pus intr-o forma de tort de 28cm) cu hartie de copt si turnam aluatul.Visinele le presaram cu gris si le asezam usor peste aluat.Dam la cuptorul preincalzit,la foc potrivit pana se coace pandispanul (cam 50minute,aproximativ).Oprim focul si mai lasam 10minute,apoi inca 10minute cu usa deschisa inainte sa scoatem din cuptor.
Lasam sa se raceasca pe un gratar,scoatem din forma si presaram cu zahar pudra.




























8 comentarii:

  1. A iesit foarte frumos si e foarte bun. bravo Ela pentru toate bunatatile ce le pregatesti. Pup!

    RăspundețiȘtergere
  2. multumesc,fetelor,chiar este tare buna

    RăspundețiȘtergere
  3. imi plac retetele tale,nu-s complicate si arata super bine.am o problema,tu folosesti cuptorul cu gaz sau electric? al meu e electric si nu prea stiu ce inseamna foc potrivit..cam 150 de grade?

    RăspundețiȘtergere
  4. eu folosesc cuptorul cu gaz,cred ca pe la 170 de grade.Ma bucur ca iti plac retetele mele

    RăspundețiȘtergere
  5. Mersi mult Ela pentru raspunsul la intrebarea cu temperatura la cuptor.E grav acum pentru mine ca m-am apucat de Atkins(dieta)si n-am voie nimic dulce..iar celorlalti pofticiosi le fac mai rar praji..ca ma omoara mirosul!!!
    oricum revin pe aici ca mai am de printat din retetele tale.si sunt mare fan.cand ma intorc in tara gatesc tot la cuptorul cu gaz..asa ca ff utile informatiile.
    Te pup si inca o data multzam fain.Anonim(Danutza).

    RăspundețiȘtergere
  6. Dana,ma bucur ca plac cuiva retetele mele si nu le postez degeaba...timpul meu este foarte limitat,de aceea nu mai gatesc foarte sofistocat ci cat mai simplu si mai rapid.Eu de dulciuri incerc sa ma feresc cat pot,dar nu reusesc ))...nu am voie sa mananc dar nu ma pot abtine

    RăspundețiȘtergere